2008. október 26., vasárnap

jEdit nem indult el Java frissítés után...

..., mindezt tegnap vettem észre. Rég nem kellett már használnom, ezért sem tűnt fel, pedig az Apple még szeptember végén adta ki ezt a frissítést. Hát igen, mostanában — már vagy másfél éve — nem dolgozok itthon egyáltalán, emiatt sem volt a jEdit-re szükségem. Most is csak egy bent felfedezett Internet Explorer-es renderelési bugot akartam megfejteni, és írni róla ide, emiatt indítottam volna el. Nem indult! Google-ben keresés után akadtam rá erre a cikkre. Ami érdekes, hogy ha a jedit symlink-et a megfelelő útvonalra is módosítom, akkor sem fog működni! Vajon ez az egész helyzet amúgy most kinek a hibája? jEdit fejlesztők csináltak valamit szarul, vagy az Apple módosított önkényesen? A /System/Library/Frameworks/JavaVM.framework/Versions/ alatt egy rakat symlink (dőlt) és könyvtár található:

  • 1.3 ⇒ 1.3.1
  • 1.3.1
  • 1.4 ⇒ 1.4.2
  • 1.4.1 ⇒ 1.4
  • 1.4.2
  • 1.5 ⇒ 1.5.0
  • 1.5.0
  • 1.6 ⇒ 1.6.0
  • 1.6.0
  • A
  • Current ⇒ A
  • CurrentJDK ⇒ 1.5

A jEdit eredetileg a A/-ra mutatott, szerintem a legjobb itt is a Current/ lett volna, de szakértők szerint ez sem megoldás, mivel ilyenkor nem kapta volna meg az ott található JavaApplicationStub az eredeti könyvtárat, és emiatt nem működött a frissítés után a jEdit. Szóval a megoldás az az lett, hogy a JavaApplicationStub-ot át kellett másolni jedit néven. Bámulatos. És akkor most a következő Java VM frissítéskor mi lesz?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése